
Tel: 0255 - 54 59 23
SPOED: 0255 - 54 59 21
​
Openingstijden:
Ma t/m vr van 8:00-17:00 uur

Praktische
informatie
Heb je praktische vragen? Over het maken van een afspraak, herhaalrecepten of iets anders?
​
Kijk even tussen deze veelgestelde vragen; grote kans dat het antwoord hiertussen staat.
​
Klik op één van de zeven categorieën om de vragen te zien.
​
Kun je het antwoord op jouw vraag toch niet vinden? Bel met de assistente, zij helpt je graag verder!
- 01
In onze huisartspraktijjk kun je bloed laten prikken op maandag, woensdag en vrijdag tussen 8:00-10:00. Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht op ...... [BESPREKEN - andere lokaties en tijden; Beursplein, Spaarne?].
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je vantevoren een afspraak maken voor bloedafname, je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 02
[Januari 2020] Helaas is de praktijk momenteel vol. Dat betekent dat je je nu niet kunt aanmelden als nieuwe patient.
- Wachtlijst?
- Hoe is de procedure normaal gesproken?
- Zijn er uitzonderingen voor nieuwe patienten?
- 03
In onze huisartspraktijjk kun je bloed laten prikken op maandag, woensdag en vrijdag tussen 8:00-10:00. Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht op ...... [BESPREKEN - andere lokaties en tijden; Beursplein, Spaarne?].
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je vantevoren een afspraak maken voor bloedafname, je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 04
Dit kan op 3 manieren:
via de herhaalreceptenlijn (0255 - 54 59 25). Spreek in:
jouw naam
jouw geboortedatum
de naam van het medicijn
hoeveel stuks je wilt bestellen
(als je je medicijnen thuisbezorgd moeten worden omdat je niet goed ter been bent, spreek dit dan ook in)
door de doosjes af te geven bij de assistente
NB Chronische medicatie kan soms ook via de apotheek klaargezet worden, overleg dit met je apotheek.
- 05
[Januari 2020] Helaas is de praktijk momenteel vol. Dat betekent dat je je nu niet kunt aanmelden als nieuwe patient.
- Wachtlijst?
- Hoe is de procedure normaal gesproken?
- Zijn er uitzonderingen voor nieuwe patienten?
- 06
Dit kan op 3 manieren:
via de herhaalreceptenlijn (0255 - 54 59 25). Spreek in:
jouw naam
jouw geboortedatum
de naam van het medicijn
hoeveel stuks je wilt bestellen
(als je je medicijnen thuisbezorgd moeten worden omdat je niet goed ter been bent, spreek dit dan ook in)
door de doosjes af te geven bij de assistente
NB Chronische medicatie kan soms ook via de apotheek klaargezet worden, overleg dit met je apotheek.
- 07
In onze huisartspraktijjk kun je bloed laten prikken op maandag, woensdag en vrijdag tussen 8:00-10:00. Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht op ...... [BESPREKEN - andere lokaties en tijden; Beursplein, Spaarne?].
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je vantevoren een afspraak maken voor bloedafname, je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 08
Een afspraak maken kan telefonisch via de assistentes (tel. 0255 - 54 59 23). Zij zijn bereikbaar op de volgende tijdstippen:
8:00-10:15 uur
10:30-12:30 uur
13:00-17:00 uur
- 09
Als je besmet bent met corona, kun je klachten krijgen van keelpijn, verkoudheid, hoesten, plotseling minder goed ruiken of proeven, benauwdheid of koorts. Lees meer over COVID-19 op Thuisarts.nl
- 10
In onze huisartspraktijjk kun je bloed laten prikken op maandag, woensdag en vrijdag tussen 8:00-10:00. Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht op ...... [BESPREKEN - andere lokaties en tijden; Beursplein, Spaarne?].
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je vantevoren een afspraak maken voor bloedafname, je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 11
Als je besmet bent met Corona, kun je klachten krijgen van keelpijn, verkoudheid, hoesten, plotseling minder goed ruiken of proeven, benauwdheid of koorts. Lees meer over Coronaop Thuisarts.nl
- 12
Dit kan op 3 manieren:
via de herhaalreceptenlijn (0255 - 54 59 25). Spreek in:
jouw naam
jouw geboortedatum
de naam van het medicijn
hoeveel stuks je wilt bestellen
(als je je medicijnen thuisbezorgd moeten worden omdat je niet goed ter been bent, spreek dit dan ook in)
door de doosjes af te geven bij de assistente
NB Chronische medicatie kan soms ook via de apotheek klaargezet worden, overleg dit met je apotheek.
- 13
In onze huisartspraktijjk kun je bloed laten prikken op maandag, woensdag en vrijdag tussen 8:00-10:00. Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht op ...... [BESPREKEN - andere lokaties en tijden; Beursplein, Spaarne?].
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je vantevoren een afspraak maken voor bloedafname, je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 14
Als je besmet bent met Corona, kun je klachten krijgen van keelpijn, verkoudheid, hoesten, plotseling minder goed ruiken of proeven, benauwdheid of koorts. Lees meer over Coronaop Thuisarts.nl
- 15
Als je besmet bent met Corona, kun je klachten krijgen van keelpijn, verkoudheid, hoesten, plotseling minder goed ruiken of proeven, benauwdheid of koorts. Lees meer over Coronaop Thuisarts.nl
- 16
In onze huisartspraktijjk kun je bloed laten prikken op maandag, woensdag en vrijdag tussen 8:00-10:00. Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht op ...... [BESPREKEN - andere lokaties en tijden; Beursplein, Spaarne?].
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je vantevoren een afspraak maken voor bloedafname, je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 17
Het telefonisch spreekuur met de huisarts is dagelijks van 12:30-13:00.
Het is bedoeld voor korte vragen (max. enkele minuten), of vragen waarbij geen lichamelijk onderzoek nodig is (bijvoorbeeld omdat je al eerder bij de huisarts geweest bent met deze klacht).
- 18
[Januari 2020] Helaas is de praktijk momenteel vol. Dat betekent dat je je nu niet kunt aanmelden als nieuwe patient.
- Wachtlijst?
- Hoe is de procedure normaal gesproken?
- Zijn er uitzonderingen voor nieuwe patienten?
- 19
Een afspraak maken kan telefonisch via de assistentes (tel. 0255 - 54 59 23). Zij zijn bereikbaar op de volgende tijdstippen:
8:00-10:15 uur
10:30-12:30 uur
13:00-17:00 uur
- 20
Een afspraak maken kan op twee manieren:
telefonisch via de assistente (tussen 8:00-10:15uur, 10:30-12:30uur en 13:00-17:00uur, tel. 0255 - 54 59 23)
elektronisch via mijngezondheid.net
- 21
Voor patiënten die overdag echt niet in staat zijn om de huisarts te bezoeken, hebben we een speciaal avondspreekuur. Dit is op maandagavond van 17:00-20:00 uur. Wil je hiervoor een afspraak maken? Bel dan met de assistente.
- 22
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 23
Als Sjoerd Joustra of één van de andere artsen op vakantie is, is er altijd een vervangende huisarts aanwezig om het spreekuur over te nemen. Meestal gebeurt dit door onze vaste waarnemer of door de huisarts in opleiding, of soms door een waarnemer van buiten de praktijk.
Je kunt dus -ook in vakantieperiodes- gewoon blijven bellen met de praktijk voor een afspraak, precies zoals je gewend bent.
- 24
Als je klachten hebt die bij een COVID-19-infectie kunnen passen, moet je thuisblijven van school/werk en je laten testen. Totdat de uitslag bekend is, mag je geen contact hebben met andere mensen. Lees meer op de website van de Rijksoverheid of overleg met je school/werk.
- 25
Als je klachten hebt die bij een CoronaCOVID-19-infectie kunnen passen, moet je thuisblijven van school/werk en je laten testen. Totdat de uitslag bekend is, mag je geen contact hebben met andere mensen. Lees meer op de website van de Rijksoverheid of overleg met je school/werk.
- 26
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 27
Als Sjoerd Joustra of één van de andere artsen op vakantie is, is er altijd een vervangende huisarts aanwezig om het spreekuur over te nemen. Meestal gebeurt dit door onze vaste waarnemer of door de huisarts in opleiding, of soms door een waarnemer van buiten de praktijk.
Je kunt dus -ook in vakantieperiodes- gewoon blijven bellen met de praktijk voor een afspraak, precies zoals je gewend bent.
- 28
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 29
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 30
Als Sjoerd Joustra of één van de andere artsen op vakantie is, is er altijd een vervangende huisarts aanwezig om het spreekuur over te nemen. Meestal gebeurt dit door onze vaste waarnemer of door de huisarts in opleiding, of soms door een waarnemer van buiten de praktijk.
Je kunt dus -ook in vakantieperiodes- gewoon blijven bellen met de praktijk voor een afspraak, precies zoals je gewend bent.
- 31
Voor patiënten die overdag echt niet in staat zijn om de huisarts te bezoeken, hebben we een speciaal avondspreekuur. Dit is op maandagavond van 17:00-20:00 uur. Wil je hiervoor een afspraak maken? Bel dan met de assistente.
- 32
Als je klachten hebt die bij een CoronaCOVID-19-infectie kunnen passen, moet je thuisblijven van school/werk en je laten testen. Totdat de uitslag bekend is, mag je geen contact hebben met andere mensen. Lees meer op de website van de Rijksoverheid of overleg met je school/werk.
- 33
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 34
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 35
Als je klachten hebt die bij een CoronaCOVID-19-infectie kunnen passen, moet je thuisblijven van school/werk en je laten testen. Totdat de uitslag bekend is, mag je geen contact hebben met andere mensen. Lees meer op de website van de Rijksoverheid of overleg met je school/werk.
- 36
Ja, doorgaans doen de huisarts dit in de middag, tussen ca. 14:00-15:30. Voor medische noodgevallen maken we altijd tijd, ook op andere momenten van de dag.
Huisbezoeken worden ingepland na overleg met de assistente, en zijn bedoeld voor patienten die lichamelijk niet in staat zijn om naar de praktijk te komen. Bijvoorbeeld doordat ze te ziek zijn om uit bed te komen, om omdat ze oud en zwak zijn.
Huisbezoeken zijn niet bedoeld voor mensen die geen tijd hebben om naar de praktijk te komen, of omdat ze geen vervoer hebben.
Wil je graag op dezelfde dag een huisbezoek? Bel dan bij voorkeur vóór 12:30 [TIJDSTIP OK?).
- 37
Herhaalrecepten die op werkdagen vóór 13:00 uur zijn aangevraagd, liggen de volgende dag vanaf 13:00 uur klaar bij de apotheek.
- 38
Nee, dat gaat niet via ons. Als je je wilt laten testen, kun je een afspraak maken via www.coronatest.nl of via de GGD (tel. 0800-1202). Lees meer informatie over de test op Thuisarts.nl.
- 39
Urine inleveren kan tussen 8:00-16:00 via de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 40
Nee, dat gaat niet via ons. Als je je wilt laten testen, kun je een afspraak maken via www.coronatest.nl of via de GGD (tel. 0800-1202). Lees meer informatie over de test op Thuisarts.nl.
- 41
Nee, voor deze zorgverleners heb je geen verwijzing nodig van de huisarts. Je kunt direct via hen een afspraak maken voor je klacht. Dit heeft ook geen invloed op de vergoeding van de behandeling. [Psychologie - bespreken met Sjoerd]
- 42
Voorbeelden van korte vragen die je kunt stellen via het telefonisch spreekuur zijn:
Ik ben vergeten mijn anticonceptiepil in te nemen, wat moet ik doen?
Wat is de uitslag van mijn bloedonderzoek / röntgenfoto?
Ik gebruik een nieuw medicijn, maar ik heb er veel bijwerkingen van. Welke alternatieven zijn er voor mij?
Ik was op het spreekuur met klachten van mijn knie, en moest naar de fysiotherapeut. Helaas is er onvoldoende verbetering. Mag ik een verwijzing naar de specialist in het ziekenhuis?
Ik moet van de specialist jaarlijks bloed laten prikken via de huisarts, en dat wil ik nu graag aanvragen.
- 43
Urine inleveren kan tussen 8:00-16:00 via de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 44
Urine inleveren kan tussen 8:00-16:00 via de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 45
Herhaalrecepten die op werkdagen vóór 13:00 uur zijn aangevraagd, liggen de volgende dag vanaf 13:00 uur klaar bij de apotheek.
- 46
Herhaalrecepten die op werkdagen vóór 13:00 uur zijn aangevraagd, liggen de volgende dag vanaf 13:00 uur klaar bij de apotheek.
- 47
Als je 's ochtends vroeg belt, kun je vaak dezelfde dag terecht, ook als het geen spoedeisende klacht is. Voor dringende situaties houden we altijd een paar spoedplekken vrij op dezelfde dag. Overleg graag tijdig met de assistente als je je zorgen maakt, en wacht liever niet tot 16:30uur met bellen.
- 48
Urine inleveren kan tussen 8:00-16:00 via de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 49
Nee, als je je wilt laten testen, kun je een afspraak maken via www.coronatest.nl of via telefoonnummer 0800-1202. Lees meer informatie over de test op Thuisarts.nl.
- 50
Urine inleveren kan tussen 8:00-16:00 via de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 51
Nee, dat gaat niet via ons. Als je je wilt laten testen, kun je een afspraak maken via www.coronatest.nl of via de GGD (tel. 0800-1202). Lees meer informatie over de test op Thuisarts.nl.
- 52
Als je 's ochtends vroeg belt, kun je vaak dezelfde dag terecht, ook als het geen spoedeisende klacht is. Voor dringende situaties houden we altijd een paar spoedplekken vrij op dezelfde dag. Overleg graag tijdig met de assistente als je je zorgen maakt, en wacht liever niet tot 16:30uur met bellen.
- 53
Urine inleveren kan tussen 8:00-16:00 via de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 54
Als je 's ochtends vroeg belt, kun je vaak dezelfde dag terecht, ook als het geen spoedeisende klacht is. Voor dringende situaties houden we altijd een paar spoedplekken vrij op dezelfde dag. Overleg graag tijdig met de assistente als je je zorgen maakt, en wacht liever niet tot 16:30uur met bellen.
- 55
Nee, voor deze zorgverleners heb je geen verwijzing nodig van de huisarts. Je kunt direct via hen een afspraak maken voor je klacht. Dit heeft ook geen invloed op de vergoeding van de behandeling. [Psychologie - bespreken met Sjoerd]
- 56
Nee, voor deze zorgverleners heb je geen verwijzing nodig van de huisarts. Je kunt direct via hen een afspraak maken voor je klacht. Dit heeft ook geen invloed op de vergoeding van de behandeling. [Psychologie - bespreken met Sjoerd]
- 57
Nee, de huisarts kan en mag dat niet doen van de wet. Dit soort verklaringen moeten gemaakt worden door een arts die niet bij jouw medische behandeling betrokken is. Zo kan hij/zij een onafhankelijk oordeel geven over jouw situatie.
Wil je meer weten? De artsenfederatie KNMG heeft een informatiebrief opgesteld over dit onderwerp.
- 58
Alleen als je klachten zo hevig zijn dat je onderzocht moet worden door een arts, of als er medische behandeling nodig is, loopt de medische zorg bij Corona via je huisarts. Twijfel je? Kijk op Thuisarts.nl voor een gemakkelijke, snelle vragentest en advies over Corona. Of bel met de assistente voor overleg.
- 59
Nee, de huisarts kan en mag dat niet doen van de wet. Dit soort verklaringen moeten gemaakt worden door een arts die niet bij jouw medische behandeling betrokken is. Zo kan hij/zij een onafhankelijk oordeel geven over jouw situatie.
Wil je meer weten? De artsenfederatie KNMG heeft een informatiebrief opgesteld over dit onderwerp.
- 60
Nee, de huisarts kan en mag dat niet doen van de wet. Dit soort verklaringen moeten gemaakt worden door een arts die niet bij jouw medische behandeling betrokken is. Zo kan hij/zij een onafhankelijk oordeel geven over jouw situatie.
Wil je meer weten? De artsenfederatie KNMG heeft een informatiebrief opgesteld over dit onderwerp.
- 61
Voorbeelden van vragen die niet geschikt zijn voor het telefonisch spreekuur:
Ik heb psychische problemen waar ik graag over wil praten. - Hiervoor nemen we graag wat langer de tijd dan een paar minuten, maak een afspraak met de huisarts
Ik ben de laatste tijd zo moe, wat kan er aan de hand zijn? - Hiervoor moet je onderzocht worden, maak een afspraak met de huisarts
Ik heb pijn op de borst / een afhangende mondhoek / een verlamde arm, hoe komt dat? - Dit kan een spoedgeval zijn. Wacht niet tot het telefonisch spreekuur, maar bel direct met de spoedlijn voor overleg (tel. 0255 - 54 59 21)
Kan ik een huisbezoek aanvragen? - Bel met de assistente tussen 8:00-10:15uur, 10:30-12:30uur of 13:00-17:00uur, zij plant de huisbezoeken in (tel. 0255 - 54 59 23).
- 62
Alleen als je klachten zo hevig zijn dat je onderzocht moet worden door een arts, of als er medische behandeling nodig is, loopt de medische zorg bij Corona via je huisarts. Twijfel je? Kijk op Thuisarts.nl voor een gemakkelijke, snelle vragentest en advies over Corona. Of bel met de assistente voor overleg.
- 63
Huisartsenzorg wordt betaald door de zorgverzekeraar. Dat betekent dat jij niets betaalt voor een bezoek aan de huisarts. Ook als je een ingreep laat doen via de huisarts (bijvoorbeeld een moedervlek/wratje verwijderen of spiraal plaatsen), betaal je hier niet voor.
Maar let op, als je iets laat doen buiten de spreekkamer van de huisarts, kost het je soms wel geld. Zoals extra onderzoek (bijv. bloedonderzoek, echo of röntgenfoto), als je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis of als je een medicijn voorgeschreven krijgt. Vraag je arts naar eventuele bijkomende kosten van je behandeling.
- 64
Huisartsenzorg valt binnen het basispakket van de verzekering. Dat betekent dat jij niets betaalt voor een bezoek aan de huisarts. Ook als je een ingreep laat doen via de huisarts (bijvoorbeeld een moedervlek/wratje verwijderen of anticonceptie-spiraal plaatsen), betaal je hier niet voor.
Maar let op, eventuele vervolgstappen kosten soms wel geld. Zoals extra onderzoek in het ziekenhuis of laboratorium (bijv. bloedonderzoek, echo of röntgenfoto). Ook als je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis of als je een medicijn voorgeschreven krijgt, kan dit geld kosten. Vraag je arts naar eventuele bijkomende kosten van je behandeling.
- 65
Alleen als je klachten zo hevig zijn dat je onderzocht moet worden door een arts, of als je medische behandeling nodig hebt voor je klachten, loopt de medische zorg bij COVID-19 via je huisarts. Twijfel je? Kijk op Thuisarts.nl voor een gemakkelijke, snelle vragentest en advies over COVID-19, of bel met de assistente voor overleg.
- 66
Alleen als je klachten zo hevig zijn dat je onderzocht moet worden door een arts, of als er medische behandeling nodig is, loopt de medische zorg bij Corona via je huisarts. Twijfel je? Kijk op Thuisarts.nl voor een gemakkelijke, snelle vragentest en advies over Corona. Of bel met de assistente voor overleg.
- 67
Huisartsenzorg valt binnen het basispakket van de verzekering. Dat betekent dat jij niets betaalt voor een bezoek aan de huisarts. Ook als je een ingreep laat doen via de huisarts (bijvoorbeeld een moedervlek/wratje verwijderen of anticonceptie-spiraal plaatsen), betaal je hier niet voor.
Maar let op, eventuele vervolgstappen kosten soms wel geld. Zoals extra onderzoek in het ziekenhuis of laboratorium (bijv. bloedonderzoek, echo of röntgenfoto). Ook als je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis of als je een medicijn voorgeschreven krijgt, kan dit geld kosten. Vraag je arts naar eventuele bijkomende kosten van je behandeling.
- 68
Als je onverwachts niet naar je afspraak kunt komen, dan horen we dat graag uiterlijk 24 uur vantevoren. Zo hebben we nog tijd om een andere patient in te plannen.
Zeg je de afspraak niet op tijd af, ben je (veel) te laat voor de afspraak, of verschijn je helemaal niet? De eerste keer zien we door de vingers. Maar als het vaker gebeurt, moeten we je een bedrag van ... in rekening brengen. Dit bedrag wordt niet vergoed door je zorgverzekering, dus dit moet je zelf betalen.
- 69
Ja, doorgaans doet de huisarts dit in de middag, tussen ca. 14:00-15:30 uur. Voor medische noodgevallen maken we altijd tijd, ook op andere momenten van de dag.
Huisbezoeken worden ingepland na overleg met de assistente, en zijn bedoeld voor patiënten die lichamelijk niet in staat zijn om naar de praktijk te komen. Bijvoorbeeld doordat ze te ziek zijn om uit bed te komen, of omdat ze oud en zwak zijn.
Wil je graag op dezelfde dag een huisbezoek? Bel dan liefst zo vroeg mogelijk (bij voorkeur vóór 12:30 uur), zo hebben we de tijd om het huisbezoek in te passen in de agenda.
- 70
Ja, direct voor de deur is een speciale parkeerplaats voor mindervaliden. De praktijk zelf is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, ook is er een rolstoeltoegankelijk toilet.
- 71
Ja, direct voor de deur is een speciale parkeerplaats voor mindervaliden. De praktijk zelf is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, ook is er een rolstoeltoegankelijk toilet.
- 72
Ja, direct voor de deur is een speciale parkeerplaats voor mindervaliden. De praktijk zelf is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, ook is er een rolstoeltoegankelijk toilet.
- 73
Ja, doorgaans doet de huisarts dit in de middag, tussen ca. 14:00-15:30 uur. Voor medische noodgevallen maken we altijd tijd, ook op andere momenten van de dag.
Huisbezoeken worden ingepland na overleg met de assistente, en zijn bedoeld voor patiënten die lichamelijk niet in staat zijn om naar de praktijk te komen. Bijvoorbeeld doordat ze te ziek zijn om uit bed te komen, of omdat ze oud en zwak zijn.
Wil je graag op dezelfde dag een huisbezoek? Bel dan liefst zo vroeg mogelijk (bij voorkeur vóór 12:30 uur), zo hebben we de tijd om het huisbezoek in te passen in de agenda.
- 74
Het telefonisch spreekuur met de huisarts is dagelijks van 12:30-13:00 uur.
Het telefonisch spreekuur met de huisarts is bedoeld voor korte vragen (max. enkele minuten). Het gaat om vragen die niet door de assistente beantwoord kunnen worden, en/of vragen waarbij geen lichamelijk onderzoek nodig is. Bijvoorbeeld omdat je al eerder bij de huisarts geweest bent met deze klacht.
- 75
De website Regelhulp is gemaakt door de overheid, en is bedoeld voor iedereen die (medische) zorg of ondersteuning zoekt. Daar kun je terecht met al je vragen over hulp bij:
wonen
huishouden
medische zorg
werk en inkomen
en nog veel meer
Kijk hierop om te zien welke stappen je kunt ondernemen. Kom je er toch niet uit? Vraag je huisarts gerust om met je mee te denken. [laatste 2 zinnen weglaten?]
- 76
De website Regelhulp is gemaakt door de overheid, en is bedoeld voor iedereen die (medische) zorg of ondersteuning zoekt. Daar kun je terecht met al je vragen over hulp bij:
wonen
huishouden
medische zorg
werk en inkomen
en nog veel meer
Kijk hierop om te zien welke stappen je kunt ondernemen. Kom je er toch niet uit? Vraag je huisarts gerust om met je mee te denken. [laatste 2 zinnen weglaten?]
- 77
De website Regelhulp is gemaakt door de overheid, en is bedoeld voor iedereen die (medische) zorg of ondersteuning zoekt. Daar kun je terecht met al je vragen over hulp bij:
wonen
huishouden
medische zorg
werk en inkomen
en nog veel meer
Kijk hierop om te zien welke stappen je kunt ondernemen. Kom je er toch niet uit? Vraag je huisarts gerust om met je mee te denken. [laatste 2 zinnen weglaten?]
- 78
Het telefonisch spreekuur met de huisarts is dagelijks van 12:30-13:00 uur.
Het telefonisch spreekuur met de huisarts is bedoeld voor korte vragen (max. enkele minuten). Het gaat om vragen die niet door de assistente beantwoord kunnen worden, en/of vragen waarbij geen lichamelijk onderzoek nodig is. Bijvoorbeeld omdat je al eerder bij de huisarts geweest bent met deze klacht.
- 79
Als je onverwachts niet naar je afspraak kunt komen, dan horen we dat graag uiterlijk 24 uur van tevoren. Zo hebben we nog tijd om een andere patiënt in te plannen.
Zeg je de afspraak niet op tijd af, ben je (veel) te laat voor de afspraak, of verschijn je helemaal niet? Dan wordt er een no-showtarief in rekening gebracht van € 30,91 (particulier passantentarief, conform de richtlijnen van de NZA). Dit bedrag wordt niet vergoed door je zorgverzekering, dus dit moet je zelf betalen.
- 80
Als je onverwachts niet naar je afspraak kunt komen, dan horen we dat graag uiterlijk 24 uur van tevoren. Zo hebben we nog tijd om een andere patiënt in te plannen.
Zeg je de afspraak niet op tijd af, ben je (veel) te laat voor de afspraak, of verschijn je helemaal niet? Dan wordt er een no-showtarief in rekening gebracht van € 30,91 (particulier passantentarief, conform de richtlijnen van de NZA). Dit bedrag wordt niet vergoed door je zorgverzekering, dus dit moet je zelf betalen.
- 81
Als je specifieke wensen hebt rondom je levenseinde, is het belangrijk dat je die bespreekt met je huisarts. Hoe eerder, des te beter. Bijvoorbeeld als het gaat om euthanasie, of andere vormen van stervensbegeleiding.
Zo'n gesprek kun je aanvragen als je oud bent, of als je gezondheidsproblemen hebt, maar ook als je nog jong en gezond bent. Na zo'n gesprek hoef je nog helemaal niks. Maar als de huisarts weet wat jij wilt en belangrijk vindt rondom je levenseinde, kan hij/zij jou het beste ondersteunen als die tijd komt.
Wil je je goed voorbereiden op een gesprek met de huisarts over het levenseinde? Op Thuisarts.nl staat veel nuttige informatie, die je kan helpen om je wensen over het levenseinde helder te krijgen.
- 82
Bloedonderzoek kan alleen plaatsvinden na overleg met de huisarts. De meeste patiënten laten hun bloed afnemen bij ons in de huisartspraktijk:
Huisartsenpraktijk Het Baken
Adres: Grahamstraat 461, IJmuiden
Bloedafnames op maandag, woensdag en vrijdag van 8:00-10:00
Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht bij de volgende locaties:
De Beurs
Adres: Plein 1945 85, IJmuiden
Bloedafnames dagelijks van 8:00-11:30 uur
Spaarne Gasthuis Haarlem Noord
Adres: Vondelweg 999/2, Haarlem
Bloedafnames dagelijks van 7:30-16:30 uur
Spaarne Gasthuis Haarlem Zuid
Adres: Boerhaavelaan 22, Haarlem
Bloedafnames dagelijks van 7:30-16:30 uur
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je van tevoren een afspraak maken voor bloedafname. Je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 83
Als je specifieke wensen hebt rondom je levenseinde, is het belangrijk dat je die bespreekt met je huisarts. Hoe eerder, des te beter. Bijvoorbeeld als het gaat om euthanasie, of andere vormen van stervensbegeleiding.
Zo'n gesprek kun je aanvragen als je oud bent, of als je gezondheidsproblemen hebt, maar ook als je nog jong en gezond bent. Na zo'n gesprek hoef je nog helemaal niks. Maar als de huisarts weet wat jij wilt en belangrijk vindt rondom je levenseinde, kan hij/zij jou het beste ondersteunen als die tijd komt.
Wil je je goed voorbereiden op een gesprek met de huisarts over het levenseinde? Op Thuisarts.nl staat veel nuttige informatie, die je kan helpen om je wensen over het levenseinde helder te krijgen.
- 84
Bloedonderzoek kan alleen plaatsvinden na overleg met de huisarts. De meeste patiënten laten hun bloed afnemen bij ons in de huisartspraktijk:
Huisartsenpraktijk Het Baken
Adres: Grahamstraat 461, IJmuiden
Bloedafnames op maandag, woensdag en vrijdag van 8:00-10:00
Als deze tijden jou niet uitkomen, kun je ook terecht bij de volgende locaties:
De Beurs
Adres: Plein 1945 85, IJmuiden
Bloedafnames dagelijks van 8:00-11:30 uur
Spaarne Gasthuis Haarlem Noord
Adres: Vondelweg 999/2, Haarlem
Bloedafnames dagelijks van 7:30-16:30 uur
Spaarne Gasthuis Haarlem Zuid
Adres: Boerhaavelaan 22, Haarlem
Bloedafnames dagelijks van 7:30-16:30 uur
Let op!
I.v.m. de corona-maatregelen moet je van tevoren een afspraak maken voor bloedafname. Je kunt dus niet meer binnenlopen zonder afspraak zoals voorheen.
- 85
Als je specifieke wensen hebt rondom je levenseinde, is het belangrijk dat je die bespreekt met je huisarts. Hoe eerder, des te beter. Bijvoorbeeld als het gaat om euthanasie, of andere vormen van stervensbegeleiding.
Zo'n gesprek kun je aanvragen als je oud bent, of als je gezondheidsproblemen hebt, maar ook als je nog jong en gezond bent. Na zo'n gesprek hoef je nog helemaal niks. Maar als de huisarts weet wat jij wilt en belangrijk vindt rondom je levenseinde, kan hij/zij jou het beste ondersteunen als die tijd komt.
Wil je je goed voorbereiden op een gesprek met de huisarts over het levenseinde? Op Thuisarts.nl staat veel nuttige informatie, die je kan helpen om je wensen over het levenseinde helder te krijgen.
- 86
Een herhaalrecept aanvragen kan op 3 manieren:
via de website MijnGezondheid.net
via de herhaalreceptenlijn (tel. 0255 - 54 59 25). Spreek in:
- jouw naam
- jouw geboortedatum
- de naam van het medicijn
- hoeveel stuks je wilt bestellen
- als je medicijnen thuisbezorgd moeten worden omdat je niet goed ter been bent, spreek dit dan ook in
Chronische medicatie kan ook via de apotheek klaargezet worden, vraag bij je apotheek naar de medicatie-herhaalservice.
- 87
Een herhaalrecept aanvragen kan op 3 manieren:
via de website MijnGezondheid.net
via de herhaalreceptenlijn (tel. 0255 - 54 59 25). Spreek in:
- jouw naam
- jouw geboortedatum
- de naam van het medicijn
- hoeveel stuks je wilt bestellen
- als je medicijnen thuisbezorgd moeten worden omdat je niet goed ter been bent, spreek dit dan ook in
Chronische medicatie kan ook via de apotheek klaargezet worden, vraag bij je apotheek naar de medicatie-herhaalservice.
- 88
Als je besmet bent met Corona, kun je klachten krijgen van keelpijn, verkoudheid, hoesten, plotseling minder goed ruiken of proeven, benauwdheid of koorts. Lees meer over Corona op Thuisarts.nl
- 89
Als je besmet bent met Corona, kun je klachten krijgen van keelpijn, verkoudheid, hoesten, plotseling minder goed ruiken of proeven, benauwdheid of koorts. Lees meer over Corona op Thuisarts.nl
- 90
In onze praktijk willen we graag dat al onze patiënten zich gehoord en gezien voelen, en dat ze met een goed gevoel de deur uit lopen. Maar ondanks onze inspanningen kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Over je behandeling, de bejegening, de organisatie of iets anders. We lossen het graag met je op. Lees hieronder meer over de stappen die je kunt zetten.
- 91
In onze praktijk willen we graag dat al onze patiënten zich gehoord en gezien voelen, en dat ze met een goed gevoel de deur uit lopen. Maar ondanks onze inspanningen kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Over je behandeling, de bejegening, de organisatie of iets anders. We lossen het graag met je op. Lees hieronder meer over de stappen die je kunt zetten.
- 92
Voorbeelden van vragen die je kunt stellen via het telefonisch spreekuur zijn:
Wat is de uitslag van mijn bloedonderzoek / röntgenfoto? En wat betekent dit voor mij?
Ik gebruik een nieuw medicijn, maar ik heb er veel bijwerkingen van. Welke alternatieven zijn er voor mij?
Ik was op het spreekuur van de huisarts met klachten van mijn knie, en moest naar de fysiotherapeut. Helaas is er onvoldoende verbetering. Kan ik een verwijzing krijgen naar de specialist in het ziekenhuis?
Ik moet van de specialist jaarlijks bloed laten prikken via de huisarts, en dat wil ik nu graag aanvragen.
- 93
Voorbeelden van vragen die je kunt stellen via het telefonisch spreekuur zijn:
Wat is de uitslag van mijn bloedonderzoek / röntgenfoto? En wat betekent dit voor mij?
Ik gebruik een nieuw medicijn, maar ik heb er veel bijwerkingen van. Welke alternatieven zijn er voor mij?
Ik was op het spreekuur van de huisarts met klachten van mijn knie, en moest naar de fysiotherapeut. Helaas is er onvoldoende verbetering. Kan ik een verwijzing krijgen naar de specialist in het ziekenhuis?
Ik moet van de specialist jaarlijks bloed laten prikken via de huisarts, en dat wil ik nu graag aanvragen.
- 94
Ik heb psychische problemen waar ik graag over wil praten.
Hiervoor nemen we graag wat langer de tijd dan een paar minuten, maak een afspraak.
Ik ben de laatste tijd zo moe/duizelig, wat kan er aan de hand zijn?
Hiervoor moeten we je onderzoeken, maak een afspraak.
Ik heb pijn op de borst / een afhangende mondhoek / kan plotseling mijn arm niet meer gebruiken, hoe komt dat?
Dit kan een spoedgeval zijn, wacht niet met bellen tot het telefonisch spreekuur, maar bel direct met onze spoedlijn voor overleg.
Kan ik een huisbezoek aanvragen?
Bel met de assistente.
- 95
Ik heb psychische problemen waar ik graag over wil praten.
Hiervoor nemen we graag wat langer de tijd dan een paar minuten, maak een afspraak.
Ik ben de laatste tijd zo moe/duizelig, wat kan er aan de hand zijn?
Hiervoor moeten we je onderzoeken, maak een afspraak.
Ik heb pijn op de borst / een afhangende mondhoek / kan plotseling mijn arm niet meer gebruiken, hoe komt dat?
Dit kan een spoedgeval zijn, wacht niet met bellen tot het telefonisch spreekuur, maar bel direct met onze spoedlijn voor overleg.
Kan ik een huisbezoek aanvragen?
Bel met de assistente.
- 96
Herhaalrecepten die op werkdagen vóór 13:00 uur zijn aangevraagd, liggen de volgende dag vanaf 13:00 uur klaar bij de apotheek.
- 97
Herhaalrecepten die op werkdagen vóór 13:00 uur zijn aangevraagd, liggen de volgende dag vanaf 13:00 uur klaar bij de apotheek.
- 98
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 99
Dit doe je gemakkelijk en snel via de website van ATAL Medial.
Kun je écht geen afspraak maken via internet? Bijvoorbeeld als lezen en schrijven lastig gaat, of als je geen internet hebt? Bel dan met telefoonnummer 088 - 0037 705. Dit kan wel wat langer duren, wegens drukte aan de telefoon.
- 100
Urine inleveren (bij verdenking op een blaasontsteking of nierbekkenontsteking) kan tussen 8:00-15:00 uur bij de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Ook vragen we je om een formulier in te vullen waar enkele vragen op staan over je klachten.
Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 101
Urine inleveren (bij verdenking op een blaasontsteking of nierbekkenontsteking) kan tussen 8:00-15:00 uur bij de assistente. Een potje hiervoor kun je ophalen bij de balie. Ook vragen we je om een formulier in te vullen waar enkele vragen op staan over je klachten.
Belangrijke instructies voor het opvangen en bewaren van de urine vind je op Thuisarts.nl
- 102
Als je klachten hebt die bij een Corona-infectie kunnen passen, moet je thuisblijven van school/werk en je laten testen. Totdat de uitslag bekend is, mag je geen contact hebben met andere mensen. Lees meer op de website van de Rijksoverheid of overleg met je school/werk.
- 103
Als je klachten hebt die bij een Corona-infectie kunnen passen, moet je thuisblijven van school/werk en je laten testen. Totdat de uitslag bekend is, mag je geen contact hebben met andere mensen. Lees meer op de website van de Rijksoverheid of overleg met je school/werk.
- 104
Nee, dat gaat niet via ons. Als je je wilt laten testen, kun je een afspraak maken via www.coronatest.nl of via de GGD (tel. 0800-1202). Lees meer informatie over de test op Thuisarts.nl.
- 105
Nee, dat gaat niet via ons. Als je je wilt laten testen, kun je een afspraak maken via www.coronatest.nl of via de GGD (tel. 0800-1202). Lees meer informatie over de test op Thuisarts.nl.
- 106
Alleen als je klachten zo hevig zijn dat je onderzocht moet worden door een arts, of als er medische behandeling nodig is, loopt de medische zorg bij Corona via je huisarts. Twijfel je? Kijk op Thuisarts.nl voor een gemakkelijke, snelle vragentest en advies over Corona. Of bel met de assistente voor overleg.
- 107
Alleen als je klachten zo hevig zijn dat je onderzocht moet worden door een arts, of als er medische behandeling nodig is, loopt de medische zorg bij Corona via je huisarts. Twijfel je? Kijk op Thuisarts.nl voor een gemakkelijke, snelle vragentest en advies over Corona. Of bel met de assistente voor overleg.
- 108
Voor meer informatie over inschrijvingen als nieuwe patiënt, neem telefonisch contact op met de assistente (0255 - 54 59 23).
- 109
Voor meer informatie over inschrijvingen als nieuwe patiënt, neem telefonisch contact op met de assistente (0255 - 54 59 23).
- 110
Wij streven ernaar dat de praktijk altijd open is. Als Sjoerd Joustra of één van de andere artsen op vakantie is, is er altijd een vervangende huisarts aanwezig om het spreekuur over te nemen. Meestal gebeurt dit door onze vaste waarnemend huisarts of de huisarts in opleiding, of soms door een waarnemend huisarts van buiten de praktijk.
Je kunt dus -ook in vakantieperiodes- gewoon blijven bellen met de praktijk voor een afspraak. Precies zoals je gewend bent.
- 111
Wij streven ernaar dat de praktijk altijd open is. Als Sjoerd Joustra of één van de andere artsen op vakantie is, is er altijd een vervangende huisarts aanwezig om het spreekuur over te nemen. Meestal gebeurt dit door onze vaste waarnemend huisarts of de huisarts in opleiding, of soms door een waarnemend huisarts van buiten de praktijk.
Je kunt dus -ook in vakantieperiodes- gewoon blijven bellen met de praktijk voor een afspraak. Precies zoals je gewend bent.
- 112
Voor een psycholoog (of voor de POH-GGZ in onze huisartsenpraktijk) heb je een verwijzing nodig van de huisarts. Maak daarvoor een afspraak op het spreekuur.
Voor de overige zorgverleners (fysiotherapeut, logopedist, podotherapeut) heb je geen verwijzing nodig van de huisarts. Je kunt direct via hen een afspraak maken voor jouw klacht. Dit heeft ook geen invloed op de vergoeding van je behandeling.
- 113
Voor een psycholoog (of voor de POH-GGZ in onze huisartsenpraktijk) heb je een verwijzing nodig van de huisarts. Maak daarvoor een afspraak op het spreekuur.
Voor de overige zorgverleners (fysiotherapeut, logopedist, podotherapeut) heb je geen verwijzing nodig van de huisarts. Je kunt direct via hen een afspraak maken voor jouw klacht. Dit heeft ook geen invloed op de vergoeding van je behandeling.
- 114
Nee, de huisarts kan en mag dat niet doen van de wet. Dit soort verklaringen moeten gemaakt worden door een arts die niet bij jouw medische behandeling betrokken is. Zo kan hij/zij een onafhankelijk oordeel geven over jouw situatie.
Wil je meer weten? De artsenfederatie KNMG heeft een informatiebrief opgesteld over dit onderwerp.
- 115
Nee, de huisarts kan en mag dat niet doen van de wet. Dit soort verklaringen moeten gemaakt worden door een arts die niet bij jouw medische behandeling betrokken is. Zo kan hij/zij een onafhankelijk oordeel geven over jouw situatie.
Wil je meer weten? De artsenfederatie KNMG heeft een informatiebrief opgesteld over dit onderwerp.
- 116
Ja, direct voor de deur is een speciale parkeerplaats voor mindervaliden. De praktijk zelf is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, ook is er een rolstoeltoegankelijk toilet.
- 117
Ja, direct voor de deur is een speciale parkeerplaats voor mindervaliden. De praktijk zelf is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, ook is er een rolstoeltoegankelijk toilet.
- 118
De website Regelhulp is gemaakt door de overheid, en is bedoeld voor iedereen die (medische) zorg of ondersteuning zoekt. Daar kun je terecht met al je vragen over hulp bij:
wonen
huishouden
medische zorg
werk en inkomen
en nog veel meer
Kijk hierop om te zien welke stappen je kunt ondernemen. Kom je er toch niet uit? Vraag je huisarts gerust om met je mee te denken.
- 119
De website Regelhulp is gemaakt door de overheid, en is bedoeld voor iedereen die (medische) zorg of ondersteuning zoekt. Daar kun je terecht met al je vragen over hulp bij:
wonen
huishouden
medische zorg
werk en inkomen
en nog veel meer
Kijk hierop om te zien welke stappen je kunt ondernemen. Kom je er toch niet uit? Vraag je huisarts gerust om met je mee te denken.
- 120
Als je specifieke wensen hebt rondom je levenseinde, is het belangrijk dat je die bespreekt met je huisarts. Hoe eerder, des te beter. Bijvoorbeeld als het gaat om euthanasie, of andere vormen van stervensbegeleiding.
Zo'n gesprek kun je aanvragen als je oud bent, of als je gezondheidsproblemen hebt, maar ook als je nog jong en gezond bent. Na zo'n gesprek hoef je nog helemaal niks. Maar als de huisarts weet wat jij wilt en belangrijk vindt rondom je levenseinde, kan hij/zij jou het beste ondersteunen als die tijd komt.
Wil je je goed voorbereiden op een gesprek met de huisarts over het levenseinde? Op Thuisarts.nl staat veel nuttige informatie, die jou kan helpen om je wensen over het levenseinde helder te krijgen.
- 121
Als je specifieke wensen hebt rondom je levenseinde, is het belangrijk dat je die bespreekt met je huisarts. Hoe eerder, des te beter. Bijvoorbeeld als het gaat om euthanasie, of andere vormen van stervensbegeleiding.
Zo'n gesprek kun je aanvragen als je oud bent, of als je gezondheidsproblemen hebt, maar ook als je nog jong en gezond bent. Na zo'n gesprek hoef je nog helemaal niks. Maar als de huisarts weet wat jij wilt en belangrijk vindt rondom je levenseinde, kan hij/zij jou het beste ondersteunen als die tijd komt.
Wil je je goed voorbereiden op een gesprek met de huisarts over het levenseinde? Op Thuisarts.nl staat veel nuttige informatie, die jou kan helpen om je wensen over het levenseinde helder te krijgen.
- 122
Als iets je dwarszit, hopen we dat je het allereerst zult bespreken met ons. Wij zijn ook gewoon mensen, en kunnen fouten maken of situaties onjuist inschatten. We leren graag van onze ervaringen en zullen een gesprek hierover nooit uit de weg gaan. Je kunt ons mondeling vragen om zo'n gesprek, of schriftelijk door ons klachtenformulier in te vullen. Dit formulier wordt altijd gelezen door Sjoerd Joustra en hij bekijkt, in overleg met jou, wat er nodig is om het probleem op te lossen. Je mag binnen drie werkdagen een reactie verwachten op jouw klacht.
- 123
Als iets je dwarszit, hopen we dat je het allereerst zult bespreken met ons. Wij zijn ook gewoon mensen, en kunnen fouten maken of situaties onjuist inschatten. We leren graag van onze ervaringen en zullen een gesprek hierover nooit uit de weg gaan. Je kunt ons mondeling vragen om zo'n gesprek, of schriftelijk door ons klachtenformulier in te vullen. Dit formulier wordt altijd gelezen door Sjoerd Joustra en hij bekijkt, in overleg met jou, wat er nodig is om het probleem op te lossen. Je mag binnen drie werkdagen een reactie verwachten op jouw klacht.
- 124
Kom je er onverhoopt toch niet uit met ons? Of ben je -om welke reden dan ook- niet bereid om het gesprek met ons aan te gaan? Dan kun je gratis contact opnemen met de klachtenfunctionaris van DOKh. Dit is iemand die onpartijdig is, en bemiddelt tussen jou en ons. Diegene helpt jou bij het indienen en verwoorden van je klacht, en denkt mee over een mogelijke oplossing.
- 125
Kom je er onverhoopt toch niet uit met ons? Of ben je -om welke reden dan ook- niet bereid om het gesprek met ons aan te gaan? Dan kun je gratis contact opnemen met de klachtenfunctionaris van DOKh. Dit is iemand die onpartijdig is, en bemiddelt tussen jou en ons. Diegene helpt jou bij het indienen en verwoorden van je klacht, en denkt mee over een mogelijke oplossing.
- 126
Als je vindt dat het contact met de klachtenfunctionaris niet genoeg heeft opgeleverd, dan kun je contact opnemen met de geschilleninstantie van DOKh.
- 127
Als je vindt dat het contact met de klachtenfunctionaris niet genoeg heeft opgeleverd, dan kun je contact opnemen met de geschilleninstantie van DOKh.
- 128
Bij onvoldoende resultaat van het betrekken van de geschilleninstantie, is er de mogelijkheid om een klacht in te dienen via het Centraal Tuchtcollege.
- 129
Bij onvoldoende resultaat van het betrekken van de geschilleninstantie, is er de mogelijkheid om een klacht in te dienen via het Centraal Tuchtcollege.